Sport

Onderwijs, sport en cultuur verrijken het leven en de samenleving. Alle drie brengen ze ons dichter bij elkaar en zorgen ze voor zingeving. Het is mooi hoe stichtingen en verenigingen zorgen voor voldoende activiteit en vermaak in onze stad. We ondersteunen onderwijsstichtingen en sportverenigingen in hun belangrijke rol.

• Jongeren moeten altijd deel kunnen nemen aan sport en aan de culturele activiteiten die Medemblik rijk is. Als mensen buiten de boot dreigen te vallen, passen we regels waar nodig aan en zorgen we voor maatwerk.
  • De ChristenUnie pleit voor een buurt- of gemeentelijke sportcoach (project Thuis op Straat) om zo de verbinding tussen sport, onderwijs en zorg te bevorderen.
  • Elk kind in Medemblik heeft aan het einde van de basisschoolleeftijd een zwemdiploma. Voor ouders die de kosten hiervoor niet kunnen betalen, springt de gemeente bij.
  • We kiezen voor vitale sportverenigingen in Medemblik, waar mogelijk door het combineren van sportaccommodaties op één of een aantal locaties.